Apple iMac 20-inch iMac

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iMac 20-inch iMac op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Dmitry 01-11-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Goed, aangezien er hier nog geen goede review bij is geplaatst zal ik proberen om een korte samenvatting te geven van de iMac.

Zelf heb ik een iMac met een 2.66 Ghz processor. Dat is het enige verschil. Ik ga bij dit model uit van een ietswat lagere snelheid.

Ten eerste: Het is goed mogelijk, mits u het geheugen uitbreidt om Windows op de Mac te runnen in een apart scherm. Hier zijn twee programma's voor:

VMware Fusion en Parallels. Ik gebruik VMware fusion, en ik kan Windows Applicaties uitvoeren in het mac venster, dus MSN Messenger staat in zijn XP vorm direct naast mijn andere mac programma's. Ik heb hier verder geen problemen mee.

Verder zijn heel veel applicaties downloadbaar of te koop voor mac:

Office for Mac, Messenger for Mac, Firefox. Alle Adobe programma's werken uitmuntend op de mac.

Wel moet ik zeggen dat het geen gaming computer is. Af en toe een standaard spelletje (The Sims, Strategie Spellen e.d.) zijn goed te spelen. Bent u echter een 'echte' gamer, blijf dan bij Windows. Spellen als Crysis zullen veel beter, mooier en sneller zijn op een standaard Windows systeem.

De geluidskwaliteit is OK. Als u veel muziek op hoge kwaliteit wilt luisteren zult u toch een stereo systeem moeten aanschaffen. Luistert u 'gewoon' muziek - de geluidskwaliteit is net zo goed als windows, misschien zelfs beter. Ik heb geen wezenlijk verschil gemerkt.

Waar is deze computer allemaal goed voor:
-als u kinderen heeft die constant spyware en virussen op de computer krijgen en u geen zin/tijd heeft om die dingen telkens te verwijderen.
Of als u zelf simpelweg niet goed weet welke bestanden wel of niet te downloaden. Virussen voor mac zijn zo goed als niet-bestaand.
-Als u grafisch werk doet:
Ik doe zelf regelmatig webdesign waarbij ik programma's als Dreamweaver en Photoshop CS3 gebruik. Deze programma's vind ik fijner werken op de iMac dan op de Windows PC die ik hiervoor had.

Het beeldkwaliteit is goed, maar ik raad u aan om het beeldscherm niet in een zonnig hoekje te zetten, want dan gaat het ontzettend reflecteren. Bij mij staat de mac heel goed, dus heb er geen last van.

Voor fotografie:
De mac is een heel goede computer voor foto's bewerken. Merk wel op dat het beeldscherm Glossy is in tegenstelling to een Matte scherm. Dit betekent dat voor printen de kleuren op papier niet altijd overeenstemmen met de kleuren op het beeldscherm. U moet voor de werkelijke weergave een andere kleureninstelling kiezen en wat aan het contrast/helderheid sleutelen. Als u echter geen professioneel fotograaf bent hoeft u zich niet bezig te houden met deze dingen. Alle kleuren zien er ontzettend mooi uit. De detailweergave van het beeldscherm is ook top.

Toetsenbord/Muis:
Het toetsenbord is zeer fijn, alleen moet u er wel even aan wennen waarschijnlijk. De muis valt echter te betwisten: het is een heel ander type muis dan u gewend bent. Ik vind hem persoonlijk na een maandje gebruik heel fijn, maar toen ik ermee begon was het heel erg raar.

Al in al is het een zeer goede computer. Gebruikt u alleen een textverwerker en internet, dan heeft u de mac niet nodig. Doet u echter meer met de computer, en werkt u erop, dan is een mac zeer aan te raden. De mac zal u heel veel tijd besparen als u eenmaal gewend bent aan hoe de computer werkt. Dit kan enkele weken duren.

Hoe meer u afwijkt van het chat-surfgedrag van de standaard gebruiker, hoe meer nut u zal ondervinden van de iMac. Mijn enige raad is wel om 2 geheugenkaartjes bij te kopen voor de mac. Ik heb de snelheid van mijn computer zo gemaximaliseerd. Alle grote software is te downloaden voor mac versie. Voor dingen die niet te downloaden zijn, zijn er genoeg alternatieven. Koop deze computer alstublieft niet als u een fanatiek gamer bent die zeer hoge kwaliteit spellen speelt in grafisch opzicht. Een windows gaming machine is voor veel goedkoper aan te schaffen voor dezelfde kwaliteit.

Vragen/Opmerkingen, ik hoor ze graag.

Dmitry

APPELTJEEITJE 04-08-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Niets dan lof! 'De kunst van het weglaten': een prachtig ontwerp; stijl, klasse, geruisloos: misstaat niet in onze 'living'. Gekozen voor de 20, de 24 is echt teveel van het goede.. wat een knots.

Het uitpakken was al een feest! Zelfs in 'verpakkings-opzicht' levert Apple super kwaliteit!

Stekker erin en draaien maar. Via iPod alle muziek overgezet: eitje. Internet en Mail via Ziggo loopt als een zonnetje. Praktisch alles is in OS X versie te downloaden of aan te schaffen; zoals bv Microsoft Office for Home and Students [speciale prijs]; software OS X voor HP printer gedownload via HP site.. makkie. Moet alleen nog een geschikte vervanger voor Soulseek [p2p] zien te vinden.

Kortom: ik ben dolblij met deze iMac, 'opgegroeid' met prima Windows en nu dan verslaafd aan het schitterende OS X.

Niet meer twijfelen: koop die iMac! Het went razendsnel!

Warmoesk 12-02-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Ik ben van windows overgestapt naar Apple.
In eeste instantie om het geweldige design.
Eenmaal in huis ging er een wereld voor me open.
Geweldig zoals het allemaal werkt.
Logisch, stabiel en snel.
Er is bij apple echt naar de gebruiker gekeken.
Kan het iedereen aanraden.

piet3 20-01-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Duur maar waar voor je geld !
Mooi design. Probleemloze werking. Scherp beeld.
Alles werkt gelikt en is 4 jaar voor op Windows...
Al mijn spullen ( scanner, printer en USB sticks en drives) werkte ook direct en probleemloos. Mijn USB-TV gaf zelfs direct beeld ( Op Vista wilde was het niet aan de praat te krijgen...)
Ik heb wel Parallels (€39) er bij gekocht om al mijn Windows programma's (office) niet kwijt te zijn.
Windows en Apple schermen kan je zelfs door elkaar heen gebruiken. De Vista snelheidsindex is een 5,3. Dus geen flauwe emulator maar full-speed Windows !
Echt een aanrader.

eskimo555 10-01-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

The Imac zelf is super. Lekker even geen Windows maar de service in de Mac house is erg erg slecht. Koop de Imac liever op het internet.

King David 06-01-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Heb deze machine sind 1 week in gebruik op mijn werk, bevalt goed na 20 jaar Microsoft. Design is echt top. Muis bevalt mij minder (klein en te licht), gebruik thuis een cordless Logitech MX1000 en die is echt veel fijner.
Ga thuis in de toekomst denk ik ook over van Windows naar Apple.

talkien1970 02-01-2008
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

we waren al over op een mac mini en hadden nog een pc draaien op windows. deze heeft nu ook het toneel kunnen verlaten. Vista is qua gebruikers gemak/eenvoud niet te vergelijken met osx van apple. Het werkt allemaal vanzelf sprekend. met i-life is het mogelijk om op een leuke manier creatief aan de haal te gaan met foto, video en muziek.
een echte aanrader!

jamac 27-12-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Mac is gewoon fantastisch!
Leopard is fantastisch!
Timemachine is fantastisch!

Alles volledig compatible dus waarom nog een slome pc?

Veel ergonomischer en vanzelfsprekender dan Windows.

I'm happy

pelo 14-12-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

15 van mijn beste jaren heb ik aan Windows gegeven. Maar nu is het afgelopen, HET IS UIT!!! Mijn nieuwe liefde is de iMac. Ze is mooi en vlot en bijzonder intelligent. Stekker erin, aanzetten en daar gaat ze. Alles werkt!! Ik zal nog wel een keer een bruikbare review schrijven want dat lukt nu niet met mijn hoofd in de wolken..

ehoeksma 02-12-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Ben erg gelukkig dat ik de overstap heb gemaakt. Lang getwijfeld natuurlijk. Het is echt een perfect apparaatje. Super helder beeld en hij is lekker vlot. Verder is alle voor ons gewenste software erop te draaien (email, mail, office, MSN messenger, film en foto bewerkingssoftware). Zelfs een 'vage' inlogfile' van het werk.

Dididagostino 21-11-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Sinds 2 jaar uit het donkere tijdperk veroorzaakt door Windows gestapt door de aanschaf van een MAC. 18 jaar Microsoft gebruik blijken 18 jaar van frustratie, ongemak en ellende geweest te zijn. Dit is wat een personal computer behoort te zijn. Gebruiksvriendelijk, geen crashes en loopt ALTIJD even snel. Plus je hebt er alle software ineens gratis bij, en alles is zo vlot geïntegreerd dat het pure tijdswinst is. De meerprijs heb je er zo uit.

Jupke 19-11-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Deze iMac nu 3 dagen in bezit. Na veel wikken en wegen tussen een nieuwe Windows PC toch voor de Mac gekozen. Zoals elders meer valt te lezen: GEWELDIG! Het is even wennen aan het Mac OS X Leopard besturingsysteem, maar alles werkt intuitief. Graphics, snelheid, eenvoudige bediening, de looks van de Mac (geen kast meer!!). Alles is pure kwaliteit. Aan de buitenzijde geen enkele frats te zien, mooi geborsteld aluminium; sinds de aanschaf is niemand van ons meer buiten geweest!
We hebben nu ook nog een P4 XP systeem draaien maar Vista zal er niet meer komen! De iMac met Mac O.S. X Leopard besturing en super beeldscherm is in één woord fenomenabel.
Niet echt goedkoop maar eenmaal aangeschaft was de prijs dan ook de enige hindernis van deze iMac. Plug & Play! Een sierraad op de eettafel!
Voor iedereen die momenteel aan de aanschaf van een PC in deze prijsklasse zit te denken: Lees de recencies op het WWW, loop een winkel binnen.....en laat je overtuigen door pure eenvoud, superieure klasse en design.

travel 08-11-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

Momenteel is de IMac even naar de reparateur voor en tikkend geluid bij het opstarten maar verder niks aan de hand.
Ik ben van een G3 IMac gegaan naar deze Computer.
Het beeldscherm is geweldig, heel stil en haarscherp.
Het platte tiptoetsen bord kan ik iedereen aanbevelen dit werkt heerlijk makkelijk en licht.
De Computer is ook super stil en werkt kind eenvoudig.
De software is top!

RenskeT 10-10-2007
Geschreven voor: Apple iMac 20-inch iMac

We hadden hiervoor de iMac 17 G5 met iSight. Die was al geweldig, nooit problemen mee gehad. Nu met deze nieuwste Mac kunnen, als we willen, ook windos opdraaien. Supersnel en zo gebruiksvriendelijk!